Voorbereidingen en voorpret

1 oktober 2022 - Deventer, Nederland

Het is vandaag zaterdag 1 oktober en dat betekent dat we over precies 3 weken aankomen in ons onderkomen in Frankrijk. Om precies te zijn in het dorpje Sixt-Fer-a-Cheval in de Haute Savoie. Le Clair Logis, zo heet het huis. Ik vind dat de naam alleen al uitnodigend klinkt...

De week waarin we gaan is herfstvakantie in een groot deel van Nederland en dat is iets waar we rekening mee moesten houden als we met z'n allen die week weg zouden kunnen gaan. Met z'n allen? Wie dan allemaal? Nou, hou je vast; naast ondergetekende gaat vanzelfsprekend Marion mee. Verder Esmée, Zaher, Abed en Ward. En Tim en Rachel. Zo zijn we dan met z'n achten in een huis voor ons alleen. Heerlijk vooruitzicht!

En als ik zo op internet eens naar plaatjes kijk die de omgeving weergeven, nou dan belooft het een prachtig stukje natuur te zijn. Bergen, meren, spectaculaire kronkelwegen, prachtige wandelroutes, met andere woorden, als Zonnemans een beetje meewerkt zullen we het prachtig gaan krijgen. En weet je? Als de zon er niet de hele tijd is, maar het is wel droog, dan vind ik het ook al helemaal goed.

De reden waarom we naar deze prachtige omgeving gaan heeft een dubbele reden. Enerzijds is het dus om te genieten van die omgeving. Anderzijds willen we ook bij het Lac de Montriond, ja hoor, daar is ie weer, de as die we van mijn beide ouders nog hebben gaan verstrooien. Ik heb daar hele dierbare herinneringen gemaakt op de verschillende momenten waarop en met wie ik daar was. Het zal best nog even een emotioneel moment worden, maar het zal tegelijkertijd ook heel goed zijn om het daar en met z'n allen te doen.

Wat we daar verder nog precies gaan doen? We zien het wel. Het zal deels ook afhangen van het weer, maar ik hoop vooral op een mooie en gezellige week.

Voorbereidingen horen daar bij en daar kan je wat mij betreft niet op tijd genoeg mee beginnen. En dat betekent dat bijvoorbeeld er een lijstje is gemaakt met alles wat mee moet. En dat er een autobahnvignet voor de Zwitserse snelweg op de voorruit zit. We zijn namelijk vlakbij Zwitserland en op de heenweg komen we al een stuk door dit prachtige land en verbaas je niet als we tijdens een toerrit ook nog 'even' Zwitserland aandoen.

Ik heb er zin in!

Marc

1. Marion:
    2 oktober 2022
    Wat mooi dat we dit samen kunnen e mogen doen met elkaar. Ik ga ervoor.❤
  2. Marion:
    2 oktober 2022
    Mooi dat we dit met elkaar mogen doen. Ik ga er voor.❤