Het aftellen is begonnen

4 februari 2024 - Deventer, Nederland

Vandaag over 6 weken gaan we weer een lange reis maken. En niet zomaar één! Het wordt een grote reis met veel diversiteit. Vandaar dat ik deze reis ook 'The Grand Tour' heb genoemd.

Op zondag 17 maart gaan we weg en op woensdag 29 mei komen we weer thuis. Om op zondag 2 juni weer weg te gaan en dan 5 weken later op zondag 7 juli weer thuis te komen. Wat gaan we dan zoal doen?

Nou, de eerste dag is puur een dag van A naar B. Eén overnachting in het noorden van Frankrijk en de volgende dag door naar een camping in Normandië. Daar blijven we een aantal nachten, met als doel een stuk van de omgeving te gaan verkennen, maar zeker ook de invasiestranden te gaan bekijken. Die staan al heel lang op mijn wishlist, dus nu gaat het er van komen om het zelf te gaan ervaren. En Normandië moet prachtige kustlijnen met hoge kliffen hebben. We gaan het zien en ervaren.

Vervolgens gaan we richting Bretagne. Mont Saint Michel is ook zo'n 'must see' locatie. Dus ja, dan houden we ons daar maar aan toch? Saint Malo is daar kortbij en als we toch in de buurt zijn...

Vanuit Bretagne steken we met de ferry over naar Ierland. Ook zo'n bestemming die al heel lang op mijn wensenlijst staat. We gaan in 2 weken een rondje Ierland doen en vanuit Cork gaan we met de klok mee het land door. Ook een aantal dagen Noord-Ierland, dus zullen we ook rekening moeten houden met betaling in Engelse ponden in plaats van euro's. Uiteindelijk komen we weer in het zuidoosten van Ierland en dan varen we vanaf daar met de ferry naar Noord Spanje. Bilbao, om precies te zijn. Vanaf daar in westelijke richting langs de kustprovincies, via nationaal park Picos de Europa tot in de buurt van A Coruna en Santiago de Compostela.

Vanaf daar zakken we Portugal in om zigzag dat land door te gaan tot in de Algarve. Dan steken we oostwaarts Spanje weer in tot Granada en de Sierra Nevada. Dan in noordelijke richting via Torrevieja en Valencia richting Pyreneeën. Na enkele dagen van dit mooie gebergte te genieten, gaan we nog enkele dagen richting de Alpen, dan nog enkele dagen Elzas en dan weer naar huis.

Thuis pakken we de auto uit, ruimen we wat spullen op, maar pakken we ook weer onze koffers in. Zondags vertrekken we dan namelijk vanaf Schiphol richting Seattle in de Verenigde Staten. Na een nacht in een hotel pikken we op maandag een camper op bij Road Bear om dan 3,5 week door een aantal National Parks te toeren tot we in Las Vegas aankomen. Daar willen we één dag en avond de gekte op 'the Strip' meemaken. En de volgende dag weer in het vliegtuig, om nog van een weekje Florida in Miami Beach te genieten.

Naar mijn bescheiden mening mag je dit toch best een Grand Tour noemen. Een aantal bestemmingen gaan zien en ervaren die toch al best heel lang op een bucketlist van bestemmingen staan. En het mooie is dat we hier weer heerlijk samen van kunnen gaan genieten. Prachtig vooruitzicht!

En tijdens alle voorbereidingen komt de reis vanzelfsprekend regelmatig ter sprake. Met familie, vrienden, collega's, noem maar op. Voor de volgers van dit blog; ik ga mijn uiterste best doen om dagelijks een verhaal te posten, zo mogelijk met mooie foto's erbij. En als je dan als lezer een beetje kan meegenieten dan vind ik dat schitterend.

Wij hebben er in ieder geval heel veel zin in!

Marc

1. Zaher:
    Veel plezier 🤩
  2. Jeanet:
    4 februari 2024
    Wauw mooi dat jullie jullie droom waar maken fantastische reis weer uitgekozen,ik ga jullie volgen en mee genieten van jullie reis!!!
  3. Tom:
    4 februari 2024
    Ik ga jullie zeker volgen, veel plezier
  4. Bart:
    5 februari 2024
    Tis me het reisje wel weer veel plezier lees weer graag mee.
  5. Tanja Kok:
    28 februari 2024
    Heel veel plezier en een veilige reis gewenst.
    Ik ga jullie met plezier volgen ❤️😎