Ik ga op reis en ik neem mee…

16 maart 2024 - Deventer, Nederland

Het is zaterdag 16 maart, de dag voor vertrek. De meeste voorbereidingen zijn klaar voor onze Grand Tour 2024. Nu begint het allemaal wel heel dichtbij te komen en Marion en ik hebben er heel veel zin in. Bijna 4 maanden met elkaar op pad. Wat een weelde en wat zijn we bevoorrecht dat we dit kunnen doen, willen doen en mogen doen. Op allerlei manieren wordt bevestigd dat we er goed aan doen om ons levensmotto na te blijven komen. Carpe Diem, dag in, dag uit.

Over die voorbereidingen gesproken. Het is een beste klus geweest om alles uit te zoeken qua route, bestemmingen, bezienswaardigheden, overnachtingsmogelijkheden, et cetera. Maar als alles uitkomt zoals we in gedachten hebben, dan wordt het een geweldig mooie reis. Herinneringen maken, ervaringen opdoen, genieten, aangaan en loslaten, euforisch zijn, maar ook stilstaan bij zaken waarbij voor euforie geen plaats is. Op het gevoel afgaan zonder de realiteit uit het oog te verliezen, ontdekken, nieuwsgierig zijn, pas op de plaats durven maken, misschien zelfs wel een stapje terug moeten doen. We gaan het meemaken wat op welk moment en in welke situatie gepast is. Soms overkomt iets je. En dan mag of moet het misschien wel gewoon zo zijn.

We zullen in landen en regio’s komen waarin we een grote diversiteit tegen gaan komen. Qua natuur, cultuur, eten, klimaat, et cetera. Tja, dat betekent dat we rekening moeten/mogen houden met allerlei omstandigheden. Zo hebben we vooral laagjes-kleding mee, zijn we voorbereid om koude en natte omstandigheden, maar ook op volop zonnige dagen. En op van alles daar tussenin. En dan hebben we het nu alleen nog maar over het Europese deel van onze Grand Tour. Voor de VS zullen we weer anders te werk moeten gaan, aangezien we dan aan bagage limieten gebonden zijn. Ach, ook dat komt wel goed.

Voor nu is de auto grotendeels ingepakt. En dan is het verbazingwekkend hoeveel er nog in zo’n Micra past. Sommige mensen zullen ons wel voor gek verklaren met wat er allemaal meegaat. En anderen hadden dit wellicht alleen gedaan als ze met een veel grotere auto hadden kunnen reizen. Voor ons is het goed zo en onderweg zullen we gaan ervaren hoe het ons bevalt. Het zijn namelijk nogal wat stops die we gaan maken. We zullen op 25 verschillende adressen gebruik maken van overnachtingen in voor ons vreemde bedden in appartementen en hotels, 2 nachten in een bed op een ferry, tussen Europa en de VS nog enkele dagen in ons eigen bed thuis slapen en we zullen ook een nacht in een vliegtuigstoel doorbrengen. En niet te vergeten 3,5 week in een bed in de camper in de VS. Tja, we komen nog eens ergens…

Het verbaast waarschijnlijk niemand dat we nogal enthousiast zijn over de reis die we gaan maken. Veel mensen met wie het er over hebben willen graag meelezen in het blog, volgen ons door af en toe een appje of telefoontje te willen plegen, te videobellen of gewoonweg in hun hart en hoofd met ons mee te reizen. Geweldig vinden we deze support. Via kaartjes, appjes, telefoontjes, knuffels, et cetera. Wensen op allerlei manieren krijgen we mee. Dankjewel! Nu al 😉

1. Faye:
    16 maart 2024
    Geniet van jullie mooie avonturen! Een nieuw boek kan geschreven worden!
  2. Tanja Kok:
    16 maart 2024
    Geniet en maak mooie nieuwe herinneringen lieverds ❤️❤️
  3. Tom:
    16 maart 2024
    Wij wensen jullie een top reis, en houden je blogs in de gaten, hele fijne reis

dikke kus tom en suus
  4. Wil van der Mark:
    16 maart 2024
    Dit gaat weer hélèmaal goed komen. Hoppa en route en vooral carpe diem. Ik ben écht blij v jullie, hgr., Wil
  5. Anja:
    16 maart 2024
    Wat leuk, heel veel plezier 😊
  6. Sandra:
    16 maart 2024
    Geniet van al het moois🥰 mooie herinneringen maken😘
  7. Aljoscha Van der Goeten:
    17 maart 2024
    Beleef het, geniet, en wees zuinig op en met elkaar. Fijne reis en gezond weer terug
  8. Inge Langenberg:
    17 maart 2024
    Ik zat eergisteren je vorige blog te zoeken om te kijken wanneer je nou wegging. Blijjbaar ergens toch geregistreerd in mijn achterhoofd... maar toeval bestaat niet dat gisteren de mail binnenkwam.

Ik wens jullie een fantastisch mooie reis en geniet van alle mooie momenten en maak geweldige herinneringen!!!
  9. Marc en Marion:
    17 maart 2024
    Dank je Inge. En als het net zo gaat als bij jou in Zuid-Afrika, dan moet het goed komen;-)
  10. Jeanet:
    17 maart 2024
    Goede gezellige veilige reis en maak ons gek met jullie fantastische reis maak mooie herinneringen met elkaar en geniet samen liefs
  11. Donja:
    17 maart 2024
    De voorpret is al heel wat waard laat staan de reis. Wat leuk om met jullie mee te mogen reizen via de blogs. Ik wens jullie een goede start en mooie avonturen.
  12. Monique Fetlaar:
    17 maart 2024
    Heel veel plezier en Genieten met een grote G!
  13. Ans en Wim damen:
    17 maart 2024
    Goede reis en superleuk dat we mee mogen genieten ! Liefs en veiligheid van ons dikke knuffel xxx
  14. Bas Hazebelt:
    18 maart 2024
    Heel veel plezier, geniet van alle mooie dingen die gaan komen!

Jouw reactie