Op een regenachtige dag gaan we…

30 april 2024 - Terrugem, Portugal

Dinsdag 30 april was een regenachtige dag. Dat was de afgelopen dagen al voorspeld en die voorspelling kwam ook uit. Zo kwam het dat we vanmorgen lekker lazy zijn geweest. Lezen, puzzelen, internetten, met andere woorden een beetje rommelen.

Vanmiddag wilden we er toch nog wel even tussenuit en ja, wat ga je dan doen? Wij zijn nou eenmaal niet van die fervente museumbezoekers, dus moest het iets anders worden waar we onszelf niet drijfnat wilden laten regenen. En waar kom je dan op uit als je toch nog even ergens iets specifieks wil kopen? Inderdaad, in een shoppingmall op ongeveer 20 minuten rijden in Amadora, de UBBO genaamd. Wat een joekel van een mall en wat een enorme parkeergarage eronder. En gratis parkeren, dat dan weer wel! We maken wel steevast een foto van de parkeerplek, want als je die niet vanzelf onthoudt, dan kan je nog eerst een marathon moeten lopen om je auto terug te vinden.

Wat is dat shoppen toch heerlijk om te doen (niet), wat vind ik dat toch de meest leuke bezigheid (niet) en wat voel ik me daar elke keer fysiek weer goed bij (niet…) Nee, winkelen is voor mij nog altijd een bij voorkeur rechtstreekse gang naar de zaak waar je iets wil kopen en dan weer rechtsomkeert. Zeker in zo’n enorme aaneenschakeling van winkels en eettenten als hier. Maar ja, ik ben hier niet alleen hè? Maar van dat geslenter en gehang in winkels gaat mijn rug regelmatig protesteren. Terwijl een gewone wandeling van heel wat uren achter elkaar geen enkel probleem oplevert. Verbazingwekkend vind ik het dat er ook een ziekenhuis en tandartsenpraktijk in het winkelcentrum zit. Kijk, een bioscoop, dat snap ik wel, maar die medische instellingen had ik nog niet eerder gecombineerd gezien met al die winkels. Wel een goede oplossing overigens.

En over die eettenten? Echt alle junkfood zaken zijn vertegenwoordigd, maar ook allerlei oosterse restaurants, zoals wok, sushi, oriëntaals en ook heel erg op de gezonde mens gerichte restaurants. Voor ieder wat wils zo zou ik zeggen. Wij hebben het bij een cappuccino met een grote croissant erbij gehouden en we eten gewoon weer in ons tijdelijke onderkomen.

We hebben nog een volle dag hier morgen en dan reizen we donderdag verder naar het zuiden. Gelukkig zien de weersverwachtingen er voor de aankomende dagen er zowel hier als in het diepe zuiden er beter uit.

Te vejo amanhã, tot morgen

Marc

1. Bart:
    30 april 2024
    Arme jongen wat zal ji vandaag een rotdag gehad hebben zat er geen fysiotherapeut die gelijk naar je rug kon kijken dan.
    Hahahjahahahajaajjjaja
  2. Eva Tinselboer:
    1 mei 2024
    Hallo Marc en Marion,

met plezier volg ik jullie reis en mooie verhalen!
    Geniet nog van alle dagen die voor jullie liggen.

Groet Eva, KLK Kolb Specialties

Jouw reactie