We zijn onderweg

21 oktober 2022 - Hochstadt, Duitsland

Vrijdag 21 oktober, we zijn onderweg. Rond kwart voor elf vanmorgen zijn we al vertrokken. Dat kon, omdat ik mijn werk al zover klaar had. Een uurtje werken vanmorgen en het was klaar. Daar waar we in eerste instantie om 13.00 uur wilden vertrekken, hebben we het recentelijk bijgesteld naar 12.00 uur en nu is het zelfs nog ruim een uur eerder geworden. Heerlijk idee!

Ik weet dat de Nissan Micra niet de grootste auto is, maar ik vind het verbazingwekkend wat er toch allemaal mee kan. Veel tassen met boodschappen, we gaan immers 8 man sterk, koffertjes met kleding, onze eigen kussens, camera, et cetera. We gaan een week weg, maar het lijkt wel voorraad voor een maand. Maar we willen niets tekort komen. Alles wat vers moet zijn kopen we pas in Frankrijk.

Onze reis verliep voorspoedig. We zijn rond kwart voor vier aangekomen in Hochstad in de Pfalz. Aparthotel Oleander. Prima te doen, morgenochtend ontbijtbuffet erbij, dus na een goed nachtje slapen, morgenochtend de magen weer gevuld en de tank weer vol gemaakt, dan gaan we weer. Nog ruim 520 kilometer naar Sixt-fer-a-Cheval.

Tim en Rachel zijn vanmorgen vroeg al vertrokken en zij logeren vannacht in een hotel in Weil am Rhein, vlak voor de Duits-Zwitserse grens. Zij hebben morgen dus een stuk kortere reistijd, maar ze willen ook alvast een mooi stukje Zwitserland meepakken. Rachel is daar nog niet eerder geweest, dus is er nog veel van dit prachtige land te ontdekken.

Esmee en haar mannen vertrekken morgenochtend heel vroeg en rijden het hele stuk in een dag. Een beste kluif, maar met de nieuwe limousine die ze pas geleden hebben gekocht zal het vast en zeker een lange, maar comfortabele rit worden.

Morgenavond zijn we dan met het hele stel compleet en we gaan er een mooie week van maken.

Marc

1. Zaher: