Functionele dag

25 maart 2024 - Pordic, Frankrijk

Maandag 25 maart. Ik wilde bijna zeggen dat er weer een nieuwe werkweek is gestart, maar voor ons is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Wat normaal gesproken de eerste werkdag van de nieuwe werkweek zou zijn, is voor ons ‘slechts’ een functionele dag geworden. Heel anders zou ik het niet willen noemen. Want wat is er vandaag gebeurd?

Rustig uitslapen tot ongeveer 7 uur. Ja, dat is voor mij uitslapen. Vervolgens een korte wandeling naar de buurtbakker om vers brood te halen. Bij terugkomst ontbijten en mijn eerste boek uitlezen. Ja, na ruim een week pas mijn eerste boek uit. Dat zegt iets over wat we verder zoal doen door de dagen heen. Ondertussen is Marion ook wakker en als ook zij ontbeten heeft, maken we ons verder klaar voor de dag. Zodoende kunnen we er weer fris en fruitig op uit. Bakkie koffie en dan gaan met die banaan!

Onze doelen voor vandaag; de supermarkt voor wat boodschappen, een toilettas, omdat de mijne gaten begon te krijgen waar ze niet horen. Daarnaast nog een poging om toch een nieuwe accu voor de laptop te scoren en op zonnebrillenjacht. Al is het vandaag dusdanig bewolkt dat je die zonnebril eigenlijk niet of nauwelijks nodig hebt vandaag. Boodschappen? Check! Toilettas? Check! Accu? Nope! Zonnebril? Check! Niet op sterkte, maar ik ben er voorlopig voldoende mee geholpen, zo schat ik in. Dat geeft al heel veel rust aan de oogies… En tja, toen we bij de brillenboer waren en Marion ook even het verschil probeerde tussen wel of niet gepolariseerde glazen, toen kwamen we dus met nog een bril naar buiten. Check!

Die brillen hebben we trouwens gescoord in Guingamp. Ook weer een oude stad, een flink deel ommuurd, een heel stel hele oude huizen en een deels sfeervol centrum, maar ook een flink deel niet. Heel eerlijk? We waren er snel uitgekeken. Zoals wij er na enkele dagen Bretagne naar kijken moet dit departement het vooral hebben van zijn kustlijn en oude stadscentra. En dat wordt extra aantrekkelijk als de zon er op schijnt. Voor de rest hebben we hele stukken van deze Franse regio gezien die ons toch behoorlijk veel aan ons vlakke Nederland doen denken. Vanzelfsprekend hebben we nog lang niet alles gezien, maar dat zullen we ook niet gaan doen. Morgen vertrekken we vanuit Pordic, zien we nog een stukje Bretagne waar we nog niet geweest zijn, om vervolgens uiterlijk om half zeven ’s avonds in te checken voor de ferrie die ons ’s nachts overzee gaat brengen.

Vandaag hebben we geen foto’s gemaakt, dus het blijft bij alleen dit verhaaltje.

A demain, tot morgen

Marc

1. Ans en Wim Damen:
    25 maart 2024
    goede overtocht !! ik hoop dat de zee een beetje rustig is , ik was zooo zeeziek naar Engeland veel plezier verder liefs van ons xxx
  2. Marc en Marion:
    25 maart 2024
    Da's hoopgevend Ans, maar ik heb reistabletten bij me 😉
  3. Wil van der Mark-Wilmink:
    26 maart 2024
    Jeemig wat een vroege vogel. Hoe dan: tot 07.00u is uitslapen???
    Nog ff en dan start zomertijd. Dát wordt hélèmaal een feestje. Zonder gekheid: genietze vooral óók aan de overkant vh water. Ik lees graag jullie belevenissen. Lentegroet vanuit Mokum
  4. Bart:
    26 maart 2024