Waterdag

24 oktober 2022 - Sixt-Fer-à-Cheval, Frankrijk

Maandag 24 oktober, een natte dag in meerdere opzichten. Ten eerste vanwege de regen. Het was al voorspeld dat het vrijwel de hele dag zou regenen en daar was niet veel aan gelogen. Vanmiddag is het misschien twee uurtjes droog geweest, maar verder heeft het gemiezerd, geregend of gehoosd.

In die paar droge uurtjes zijn Tim en Rachel er op uit gegaan om een stuk te wandelen in de buurt van ons huis. Richting een waterval, want dat trok toch wel heel erg aan. En ja, dan kom je er soms achter dat het niet echt allemaal gebaande paden zijn en zeker geen wandelpaden. Op een gegeven moment liepen ze zelfs tegen een skipiste op. Dat schijnt een flinke kuitenbijter te zijn geweest, dus als ze morgen spierpijn krijgen, dan weten ze waar het van komt.

Die twee hebben wel een stel prachtige foto’s gemaakt en zo wordt opnieuw bewezen hoe mooi de omgeving hier is.

Marion, Esmée, Zaher, Abed en Ward zijn richting het zwembad in Cluses geweest. Tja, dan hebben de mannen wel zwembroeken, maar dan mogen zie die in het zwembad daar niet dragen. Het moeten strakke broeken zijn, dus moeten ze eerst naar de Decathlon voor een nieuwe water garderobe. Maar ze hebben wel plezier gehad. Daarna zijn ze nog even naar de supermarkt geweest en zijn ze weer naar het huis gekomen.

Toen we met z’n allen weer samen waren zijn er her en der verhalen uitgewisseld, is er gekookt, gegeten, opgeruimd en vervolgens gaat ieder zo zijn of haar eigen gang.

Ik heb zelf vandaag lekker een heel stuk zitten lezen en dat was echt heel fijn.

Voor morgen tot en met zaterdag is de verwachting dat het weer prima gaat worden. Voor woensdag en donderdag staat al wat gepland met z’n allen, maar morgen gaat het gezelschap worden gesplitst. Esmée en haar mannen willen een dagje richting Geneve, ik wil graag een lekker stuk toeren en mooie berglandschappen zien. Uitstappen waar we zin hebben, kijken, luisteren, voelen en genieten. De route die ik in mijn hoofd heb zal best wat tijd en kilometers vergen, maar kan wel erg mooi worden. We gaan het zien.